מדוע הצבעוניות בהדפסה נראית שונה ממה שרואים במסך?

מדוע הצבעוניות בהדפסה נראית שונה ממה שרואים במסך?

לצערנו תמיד יהיו הבדלים בין הדפסה לבין תצוגה במסך מחשב/נייד. לכל שיטת הדפסה ולכל מכונה יש תכונות ומאפיינים משלה ותתן תוצאה שונה - כמו גם שכל מסך מחשב יציג את התמונות בצורה שונה.
ההשוואה למסך מחשב איננה אפשרית - תמיד יהיו הבדלים, ולפעמים אף משמעותיים, בין מה שמוצג במחשב לבין ההדפסה.

הבדל ראשון - המסכים פולטים אור בזמן שהנייר המודפס מחזיר אור. זה גורם לכך שמראה הנייר תלוי מאוד בתאורה בחדר, ולא יוכל להגיע לרמת ניגודיות וצבעוניות כמו של מסך שפולט אור.

הבדל שני - התמונה ממסך נבניית בעין על ידי חיבור של צבעים (RGB), בזמן שהצבעוניות של הדפסה נבניית על ידי חיסור של צבעים מתוך "הצבע הלבן" (CMYK). כלומר זהו אפקט שונה "פיזית" שגם הוא מגביל את יכולת ההדפסה לייצר תחום דינמי גבוה וניגודיות טובה.

מערכת ההדפסה שלנו ידועה בדיוק הצבעים שלה, אנו מכיילים את המכונות לפני כל הדפסה לקבלת שיחזור צבעים מדוייק! בזכות דיוק שיחזור הצבע - גם בהדפסות חוזרות של אותו האלבום נקבל שוב תוצאה מאוד דומה.  למרות דיוק הצבע בדפוס שלנו - סטיות של כ 15% בגוונים אינן נחשבות לתקלה, ואין לצפות ממערכת הפקת אלבומים לדיוקי צבע אבסולוטיים.
    • Related Articles

    • איך מגלים תבנית ריקה באלבום?

      המשמעות של הודעה זו היא שכנראה נותרו תבניות אפורות עם הציור של המצלמה ללא תמונה. אם אינך רואה תבנית כזו יכול להיות שהיא מאחורי תמונה אך אין זה רלוונטי מכיוון שהתבניות הריקות אינן מופיעות בהדפסה. הודעה זו מציינת שיש לבדוק שלא שכחת תבנית כזו שרואים כי ...
    • באמצע העריכה חלק מהתמונות נהיות לבנות ואי אפשר לראות אותן, מדוע?

      ככל הנראה יש לך שירות של סינון / אבטחה של האינטרנט כמו "אינטרנט רימון" ולכן זה קורה. אין לנו שליטה על כך יש לפנות לספק האינטרנט ולבקש שיפתחו לכם את החסימה לאתר שלנו.
    • האם אפשר להתחיל לוח שנה בחודש מסוים לפי בחירה אישית?

      בהחלט, אפשר להתחיל את הלוח עד 6 חודשים קדימה מהיום, במסך "הגדרות" האפשרות העליונה. לוחות השנה מכסים 13 חודשים, כך שגם שנה עברית מעוברת נכללת כולה במוצר.
    • סרטון - הוספת טקסט 1:37

      טקסטים קצרים וארוכים - חובה בכל אלבום! - הוספת תיבת טקסט - עריכה והגדרות תיבת הטקסט: גופן, צבע, גודל, יישור שימו לב שתכונות הטקסט הן אחידות לכל תיבת הטקסט. במידה ורוצים טקסט שונה, למשל בכותרת, יש להפריד את הטקסט לתיבות שונות. ניתן להעביר טקסט בקלות ...
    • טיפ: בידקו שהתמונה ממוקמת באופן תקין

      התצוגה בעורך לוחות השנה התארת בדיוק רב את מה שתקבלו בהדפסה. חשוב לודא שהתמונה ממוקמת באופן תקין ולתקן במידת הצורך. לחיצה על התצוגה תפתח את מסך עריכת התמונה: במידה והתמונה מסובבת - כאן ניתן ליישר אותה לכיוון תקין. במידה ויש ראשים חתוכים - כאן ניתן ...